Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Gminna Biblioteka Publiczna w Pełkiniach

Pełkinie 143, 37-511 Wólka Pełkińska

 

Deklaracja dostępności

Gminna Biblioteka Publiczna w Pełkiniach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://gbppelkinie.naszbip.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2021-12-15
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-25

Status pod względem zgodności z ustawą.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2021-12-15

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Dyrektor Grażyna Ochab adres poczty elektronicznej gbp.pelkinie@wp.pl 

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 16 621 26 07
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

 

Deklaracja dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych.

 

Gminna Biblioteka Publiczna w Pełkiniach i jej Filie prowadzą swoją działalność w 6 budynkach.

GBP w Pełkiniach mieści się na parterze budynku

- przy bocznym wejściu do biblioteki jak i przy głównym wejściu do budynku nie ma podjazdu, ani poręczy dla osób niepełnosprawnych

-natomiast drzwi wejściowe i szerokie korytarze wewnątrz umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich        

-na parterze znajduje się 1 toaleta dla osób niepełnosprawnych

-w korytarzach budynku znajdują się strzałki wskazujące drogę ewakuacji

-w bibliotece nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

-umożliwia się wstęp osobie korzystającej z psa asystującego

 

Filia Biblioteczna w Muninie i Tuczempach znajduje się na parterze

- w obu przypadkach przy wejściu do biblioteki przy schodach nie ma podjazdu dla osób niepełnosprawnych

-nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych

- w Filii w Tuczempach osoba niepełnosprawna miałaby problemy z poruszaniem się po bibliotece,

 ponieważ jest to bardzo małe pomieszczenie

-w Filii w Muninie taka możliwość istnieje

 

Filia Biblioteczna w Surochowie i Wólce Pełkińskiej  oba lokale biblioteczne znajdują się na piętrze

-przy wejściach do obu lokali znajdują się podjazdy dla osób niepełnosprawnych

-natomiast wewnątrz budynków już takich udogodnień nie ma, do obu lokali na piętrze

prowadzą schody

-w Filii w Surochowie wewnątrz nie ma windy

-w Filii w Wólce Pełkińskiej winda znajduje się od strony przedszkola i można wjechać na piętro, aledo samego wejścia do biblioteki prowadzą schody, które już stanowią barierę

-w obu filiach znajdują się oznaczenia dotyczace drogi ewakuacji

 

Filia Biblioteczna w Makowisku znajduje się na parterze

-przy wejściu do pomieszczenia nie ma schodów, jest to wejście bezpośrednio z zewnątrz,

także osoba niepełnosprawna swobodnie może wejść do lokalu bibliotecznego

-we wszystkich filiach nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego

-możliwe jest wejście osobie korzystajacej z psa asystującego

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Gminna Biblioteka Publiczna w Pełkiniach

Telefon: (16) 621 26 07, e-mail: gbp.pełkinie@wp.pl

Adres korespondencyjny: Pełkinie 143, 37-511 Pełkinie

Kontakt do osoby wyznaczonej do realizacji spraw w zakresie dostępności: Grażyna Ochab,  e-mail: gbp.pełkinie@wp.pl

Istnieje możliwość powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej.

W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. (Art. 18 ustawy).

 

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

 

Procedura wnioskowa i skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 273
Utworzono dnia: 03.01.2022

Historia publikacji

  • 25.03.2024 12:59, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 28.03.2023 13:05, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności
  • 24.03.2022 12:26, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostępności